måndag, februari 2

Konsumtionsfri månad

Februari har inträtt och januari är över. Det betyder att jag avslutat experimentet 'komsumtionsfri månad' som inleddes vid nyåret.

Under hela januari har jag inte handlat något utöver mat och sådant som hör den vardagliga förbrukningen till (dvs det som också köps på Maxi). Det har varit jätteskönt att ha detta köpstopp eftersom jag inte lockats att köpa saker. Jag har bara tänkt att jag inte får och så har det varit bra med det! Speciellt skönt var det i januari månads reatider då frestelsen att handla något jag egentligen inte behöver för att det 'är ju så billigt' .

Jag är stolt över mig själv och ser fram emot en välkommet låg kortfaktura som belöning. Konsumtionsfria känslan dröjer sig kvar, och det gör ingenting.

1 kommentar:

Anonym sa...

Läste om det där i kyrknytt... fast hon hade väl längre än en månad.. ska kanske prova på själv... Tänkvärt... /Thomas S